Gå direkt till:

- Betalningsalternativ
- Order
- Beställning
- Orderbekräftelse
- Priser
- Fraktkostnader
- Leverans
- Leveranssätt
- Betalningsvillkor
- Förskottsbetalning
- Distans & Hemförsäljningslagen
- Retur & Garantivillkor
- Outlösta paket
- Ångerrätt
- Kundtjänst
- Öppettider
- Huvudkontor
- Övrigt


Betalningsalternativ

VISA / Mastercard:

Betala med Konto eller Kreditkort.


Klarna Faktura:

Betala mot faktura.
Faktura via Klarna.se, E-faktura.
Villkor för 14 dagars Faktura via "Fakturera Mig".
Köpvillkor


Klarna Konto - delbetalning:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång


Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.


PayPal:

För dig som har ett PayPal konto.


Order

Vid order hos DataPryl.se träffas avtal om köp först när bekräftelse är skickad via email.
Att lägga order i vår Webshop innebär ett samtidigt accepterande av dessa försäljningsvillkor i sin helhet.
(Med reservation för förändringar utanför vår kontroll!)


Beställning

I samband med orderläggning/registreringen fyller Du i följande information:
(Ange gärna en företagsadress så körs beställningen ut.)

* Namn
* Adress
* E-mailadress
* Telefonnummer

E-postadressen används för att skicka orderbekräftelser på lagda order.
Registreringen innebär inga förpliktelser för Dig, utöver vad som anges i dessa villkor.
Vårt adressregister är konfidentiellt & vi garanterar att uppgifterna inte vidarebefordras i kommersiellt syfte.

Du (eller en av Dig utsedd företrädare) åtar Dig att efter beställning bevaka om e-post med bekräftelse om leverans har kommit från oss.
Om så ej sker inom tre vardagar från beställning ska Du eller Din företrädare kontakta oss per E-post.

Beställningar till andra länder än Sverige expedieras i dagsläget inte via vår webshop.
Men kontakta oss gärna, om Du är intresserad av att beställa varor för leverans utanför Sverige.


Orderbekräftelse

Så snart en beställning är gjord, sänds en orderbekräftelse ut via e-post.
Där bekräftas artikel, antal, pris & preliminär leveranstid.
Av orderbekräftelsen framgår bl. a. Din leveransadress, beställningens ordernummer, vilka & hur många artiklar Du beställt, pris för respektive artikel & totalsumma.
Du ombedes spara bekräftelsen/utskriften för att ha vid eventuell kontakt med vår kundtjänst eller för kontroll av faktura.

Alla falska beställningar kommer att polisanmälas.
Vi kommer att göra vårt yttersta för att bistå polisen i utredningsarbetet.


Priser

I priserna ingår moms med 25%.
Priser för produkter i vår webshop gäller vid kontant betalning & är de som framgår av produktkatalog/prislista, som finns att tillgå på vår webplats.
Pris som angivits vid beställningstillfället gäller. (Priserna gäller endast vid beställning på vår hemsida!)

Vi förbehåller oss rätten att ändra samtliga priser på vår webplats, utan föregående avisering.
Priserna kan även ändras av omständigheter som vi inte råder över, t.ex. valutaförändringar.
Prisuppgifter i vår webshop & i övrigt på webplatsen, gäller med reservation för såväl tekniska som typografiska felaktigheter, samt för slutförsäljning.

På alla våra Service & Hjälp priser gäller följande:
Privat inkl. moms
Företag exkl. moms


Fraktkostnader

Hämta DataPryl Butik, Landskrona (2-5 vardagar) 0:-
Om man vill hämta sin beställning i vår butik i Landskrona.
Leverans upp till fem vardagar. Finns oftast i butiken innan helgen samma vecka.

Standard (2-5 vardagar) 69:-
Skickar direkt från vår butik eller vårt centrala lager.
Leverans upp till fem vardagar om varan finns i lager.

Företag (Utkörning 1-2 vardagar) 199:-
För företag inkl. utkörning.
Leverans upp till två vardagar om varan finns i lager.


Leverans

Normalt sänds Dina varor samma eller nästföljande arbetsdag direkt från våra leverantörer.
Vi lagerför normalt inte alla produkter, det lagerstatus som visas är oftast hämtat från våra leverantörer - leverans kan ske från flera olika leverantörer.
Ibland kan de varor Du beställt vara slutsålda. Ett preliminärt leveransdatum kan i så fall utläsas på respektive artikels detaljsida i webshoppen.
Tänk på att vissa produkter inte beställs förrens det läggs en order, räkna cirka 3-5 dagars leverans på dessa produkter.
Extra kostnader som uppkommer efter att vi har skickat paketet kommer att debiteras kunden. (Tex om det inte gick att leverara ett företagspaket till din address på kontorstid.)


Leveranssätt

DHL/Brev/Post/Företagspaket/PNL/Schenker: Levereras till ditt närmaste utlämningsställe & en avi skickas till dig, eller körs ut om Du uppger en företagsadress vid beställning.
(Leverans till företagsadress rekommenderas.)
Det går alltså bra att beställa leverans med Företagspaket, även om du beställer i egenskap av privatperson.


Betalningsvillkor

Alla levererade produkter tillhör oss tills full betalning erlagts.
Om Du brister med betalning, äger vi rätt att återta varan.

Vi erbjuder idag följande betalningsvillkor:
* VISA & Mastercard.
* PayPal.
* NetPay via Handelsbanken finans, betala fast avgift varje månad. (endast i Landskronabutiken)
* Räntefri avbetalning via Resurs Bank 3-24mån. (endast i Landskronabutiken)
* Direktinbetalning via vårt Bank-Giro.
* Faktura via Klarna.se, E-faktura.
Villkor för 14 dagars Faktura via "Fakturera Mig".
Köpvillkor
(Ev. avgifter tillkommer.)


Förskottsinbetalning

Förskottsinbetalning via Bank-Giro är endast möjligt vid manuella ordrar. Gör det enklare för oss och dig själv genom att betala med Kreditkort istället.

Förskottsbetalningar kan göras på följande sätt:
Betalning görs till vårt Bank-Giro: 5537-9630.
När betalningen är gjord skickar vi varorna till dig.
Ange ditt namn eller ordernr som referens.
Tänk även på att frakt tillkommer.

Maila oss ordern tillsammans med dina uppgifter.
Betala in det totala beloppet på BankGiro: 5537-9630.


Distans & Hemförsäljningslagen

9 § Konsumenten har rätt att frånträda distansavtalet (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 10 § (ångerfrist).
Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 10 §.

10 § Vid distansavtal om överlåtelse eller upplåtelse av en vara börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal om en tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås.
Ångerfristen börjar löpa tidigast den dag då information om ångerrätten enligt 7 § kommer konsumenten till handa.

12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick.
Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till konsumenten.

13 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, skall konsumenten lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren.

14 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, skall näringsidkaren snarast och senast inom 30 dagar betala tillbaka vad konsumenten har betalat till näringsidkaren.Tiden skall räknas från den dag då näringsidkaren tog emot varan eller, vid avtal om en tjänst, konsumentens meddelande om att avtalet frånträtts.
Har näringsidkaren enligt avtal med konsumenten levererat en ersättningsvara, skall näringsidkaren alltid betala skälig ersättning till konsumenten för dennes kostnader att sända tillbaka varan. Näringsidkaren skall informera konsumenten om denna rätt till ersättning när ersättningsvaran levereras.

Konsumenten står alltid för returfrakten och risken för att varan kommer tillbaka till näringsidkaren.


Retur & Garantivillkor

Vi garanterar att varje försändelse kontrolleras innan den skickas till Dig.
Skulle varan ändå vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar vi oss givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet.
Det är dock viktigt att Du gör en korrekt felanmälan!
Vid felaktig leverans, d.v.s. leverans av:

* Fel vara
* Fel antal varor
* Skadade varor
* Bristfälliga varor

skall Du omedelbart (eller senast inom 10 dagar) kontakta oss per E-post & ange felet.
Vi översänder då omgående ett adresskort, så att Du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan.
Du får inte returnera varan mot postförskott/efterkrav.
Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav kommer ej att lösas ut.

Vid transportskadade varor skall anmärkningar göras direkt till utlämningsstället efter det att Du märkt fel eller brist.
Vid synlig skada på gods skall anmärkning framställas (till chauffören) omedelbart vid godsets mottagande & annars inom 7 dagar efter mottagandet.
Anmälan görs till vår kundtjänst.

Vi lämnar reklamationsrätt mot fabrikationsfel på samtliga varor.
Reklamationsrätten gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder.

Reklamationsrätten gäller från inköpsdatum & omfattar reparation av fabrikations- & materialfel.
Spara ev. följesedlar m.m som bevis för reklamationsrätten. Dessa skall sparas av Dig under hela tidsperioden & uppvisas vid reklamation.

Vi ansvarar inte i för förlust av lagrad information eller programvara.
Du bör alltid ta kopia på alla data innan installation av ny hårdvara, programvara eller annat tillbehör sker.

Om någon vara du köpt av oss blir felaktiga inom garantitiden mailar du nedanstående uppgifter till oss snarast för att få ett giltigt returnr & adress till rätt serviceavdelning:

Namn:
Telefonnr:
Email:
Serienr:
Artikelnummer:
Antal:
Ordernr:
Returorsak:
Felbeskrivning:

Returnumret är giltigt upp till 14 dagar efter utfärdandet.
Gods som ankommer omärkta eller utan giltigt returnummer returneras till avsändaren utan åtgärd, ev. returfrakt kommer debiteras avsändaren.

Visar det sig att det inte är något fel på varan eller det inte täcks av garantin så debiteras de avgifter som uppkommit på kunden enl. vår prislista.

Vid anspråk på garantiservice, tag en kopia på följesedel/faktura som styrker tidpunkt för inköpet och bifoga även denna.

För att undvika transportskador, skall originalemballage eller godkänt fraktemballage användas.

TRANSPORTSKADOR FÖRORSAKADE AV BRISTFÄLLIGT EMBALLAGE INGÅR INTE I GARANTIÅTAGANDE OM NI SKICKAR IN EN PRODUKT FÖR ÅTGÄRD OCH DENNA INTE UPPVISAR DE FEL NI UPPGIVIT - DÅ DEBITERAS NI EN TESTAVGIFT SAMT FÖR EV. RETURFRAKT.


OBS! Vid begagnade produkter gäller 3 månaders garanti!


Outlösta paket

Om varor återsänds till oss p.g.a. att Du ej har hämtat/löst ut dem, förbehåller vi oss rätten att debitera Dig 299 kr + expeditionsavgifter.


Ångerrätt

När du som privatperson handlar i en affär har du ingen rätt att ångra köpet.
Det har du däremot om du köper något på nätet, av en telefonförsäljare eller om du ingår ett avtal med en säljare utanför säljarens affärslokaler.

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför företagets affärslokal.

Undantag från ångerrätten
avser digitalt innehåll som levereras på något annat sätt
än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har
samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det
inte finns någon ångerrätt.

 

Företag äger ingen ångerrätt.


Kundtjänst

Enklaste kontakten med vår kundtjänst får Du via E-post.
Vi kan även ringa upp dig om du skickar ett telefonnr till oss.

Det går även att nå oss på följande adress:
Storgatan 27 (vid Rådhustorget)
261 31, Landskrona


Öppettider:

Vardagar: 10:00 - 18:00
Lördagar: 10:00 - 15:00


Huvudkontor:

DataPryl i Landskrona AB
Storgatan 27 (vid Rådhustorget)
261 31, Landskrona
Sweden

Telefon: 0418-49 11 11
E-post: info@datapryl.se
Skype/MSN: datapryl.se

*Vi är registrerade hos Bolagsverket & innehar F-skatt samt Momsreg. Bevis m.m.

Övrigt

I övrigt erinras om att privatkund har de rättigheter som framgår av konsumentköplagen (1990:932).
Detta avtal kan utan varsel ändras.

Du ska före beställning ta del av det avtal som finns tillgängligt på vår webplats.
Vid transport från oss till Dig är vi ansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Vid returer eller reklamationer är Du ansvarig om varan skadas eller kommer bort vid transport från Dig till av vår kundtjänst anvisad mottagare.

Fakta- & prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella tekniska såväl som typografiska felaktigheter, samt för slutförsäljning.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

- Vi har tillgång till ALLT inom Elektronik så vad du än tänker handla, kolla ALLTID med oss först!

Datorer
Bildskärmar
Skrivare/Scanner
Servrar
Kringutrustning
Nätverk
Komponenter
Förbrukning
Ljud, Bild & Video
Telefoni & GPS
Program
Kontorsmaterial

Öppettider

Vardagar: 10:00 - 18:00
Lördagar: 10:00 - 15:00

Välkommen!



DataPryl på Facebook

DataPryl i Landskrona AB – Storgatan 27, 261 31 Landskrona – 0418-49 11 11 – Vardagar 10.00 - 18.00, Lördagar 10.00 - 15.00 – info@datapryl.se
Kundvagn
Visa priser inkl moms?
Varor: 0 stSumma: 0 SEK